Search

provence_france2
30th of March 2019

Road trip per la Provença

Obrir la porta del cotxe i que t’envaeixi la suau olor de la lavanda no té preu. Els quatre dies a la Provença francesa van ser una escapada per visitar els camps de lavanda florits (i ja a punt de ser segats) que, a més, va coincidir amb les celebracions de la festa nacional de França (15 de juliol) i les de la victòria del Mundial de Futbol per part dels bleus (16 de juliol). Què més es pot demanar per a una experiència a la provençal completa?

DIA 1: AVINYÓ – ABADIA DE SÉNANQUE – APT

El punt de partida del road trip és Girona, des d’on conduïm cap al país veí buscant aquella imatge bucòlica de la Provença que, amb la seva llum, va inspirar tants artistes impressionistes. Camps de blat, gira-sols, lavanda…  i poblets amb encant són el nostre objectiu. La primera parada en sòl francès la fem a Avinyó: no podíem passar per alt el seu famós pont! L’avinguda principal de la ciutat és un espectacle, literalment: a cada pas hi ha un grup fent un xou de carrer diferent.

Cap al tard arribem a l’abadia de Sénanque, prop de Gordes, un escenari occità icònic que combina un camp de lavanda i el monestir medieval de fons. Encantador. Cal aclarir, però, que les fotos que veiem a les revistes de viatges amb aquesta estampa de l’abadia de Sénanque (i totes les fotos on apareixen camps de lavanda florits) estan molt retocades, el color lila de la lavanda no és tan vívid en directe.

L’última parada del dia és el poblet on ens allotgem, Apt. Ens instal·lem ràpidament i ens afegim al sopar popular organitzat per celebrar el dia nacional, amb espectacle de vedets i karaoke posterior inclòs! A la terrassa del que possiblement és l’únic restaurant del poble, som les úniques forasteres enmig d’una trentena de locals. Ens treuen a ballar al ritme de hits de tots el temps i ens intenten integrar posant cançons en la llengua de Shakira i Luis Fonsi.

avignon_france

DIA 2: APT – SAULT – AUREL – GORDES – AIX EN PROVENCE

Avui sí, estem a punt per veure els camps de lavanda més espectaculars. Recorrem els voltants d’Apt, Sault i Gordes i ens anem parant allà on el paisatge ho demana. Només ens trobem turistes als camps més mediàtics, la resta són paratges rurals on es repira pau. Per dinar toca galette, és clar. A la tarda arribem a Aix, i ens la trobem embogida per l’eufòria del Mundial. El Cours Mirabeau i les fonts de la ciutat estan presos per futbolers corejant càntics, i tot el centre històric és un formiguer. Trobar una terrassa on sopar és tot un repte!

provence_france1

DIA 3: GRASSE

El tercer dia el dediquem a visitar Grasse, la ville du parfum. Aquí tot gira entorn de les olors, tot i que honestament les que ens captiven més no són les del Museu del Perfum sinó les de la xocolateria Maison Duplanteur, on degustem una mousse deliciosament avellutada. Passegem pel nucli antic del poble, molt pintoresc (i turístic), i acabem flairant tota mena de fragàncies i articles perfumats que ens trobem per les desenes de botiguetes de Grasse dedicades a homenatjar el sentit de l’olfacte: lavanda, gessamí, rosa de cent fulles, flor de taronger…

provence_france3

DIA 4: VALENSOLE

L’últim dia de road trip per la Provença l’acabem amb més camps de lavanda, d’aquells amb rases ben definides que s’allarguen fins a l’horitzó. Captar la seva bellesa geomètrica amb la càmera no és fàcil! Avui ens centrem en la zona de Valensole, on aprofitem per visitar el diminut nucli medieval i tastar el gelat de lavanda abans d’emprendre el camí de tornada a casa.